Nederlands Film Festival

Over het Nederlands Film Festival 

Van eind september wordt het festivalseizoen jaarlijks groots afgesloten met het Nederlands Film Festival (NFF). Tien dagen lang is Utrecht de filmhoofdstad van Nederland, waar de Nederlandse film - in de volledige breedte - het erepodium krijgt dat het verdient.

Rondom het festival bestaan er diverse mogelijkheden om uw campagne onder de aandacht van de doelgroep te brengen.

NFF Magazine (o.a. als bijlage in de Volkskrant)
Op donderdag 11 september verschijnt landelijk het NFF Magazine als bijlage in de Volkskrant. Dit magazine wordt daarnaast in een oplage van 35.000 stuks verstuurd aan culturele instellingen in de vijf grote steden en pers. De totale oplage is 300.000 exemplaren. De lezer vindt in het magazine een blik achter de schermen, diepgaande interviews, indrukwekkende fotografie, aanbiedingen, het complete programma per dag en alle filmbeschrijvingen van A tot Z.

NFF Dagkrant
Op het festival is de NFF Dagkrant hét middel om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. De lezer vindt in de NFF Dagkrant een combinatie van de laatste rode loperverslagen, artikelen waarin wordt ingezoomd op programma’s van de dag, tips, splinternieuwe foto’s, blokkenschema’s, filmbeschrijvingen en nog veel meer. De NFF Dagkrant wordt gratis tijdens het festival op alle festivallocaties en in de binnenstad van Utrecht verspreidt. De oplage is 5.000 stuks per edities. Er zijn 8 edities in totaal.

NFF Professional Gids
Speciaal voor de filmprofessional wordt de NFF Professional Gids ontwikkeld. De gids is handzaam en biedt alle informatie die de filmprofessional nodig heeft voor het perfecte festivalbezoek: service informatie, wie is wie in de organisatie, plattegrond en bereikbaarheid, events en bijeenkomsten per programma-onderdeel en het volledige programmaschema van dag tot dag. Oplage is 1.000 stuks en verschijnt tijdens NFF.

NFF Online: website, nieuwsbrief, social media en snipperwall narrowcasting

Adverteren op een van de online kanalen is een goede manier om een groot publiek te bereiken. De festivalsite is het online platform waar alle middelen van het NFF samenkomen. Hier kunnen op de homepage banners en advertorials geplaatst worden. Daarnaast verschijnt de nieuwsbrief, die naar meer dan 11.000 leden verstuurd wordt, waarin een grote banner geplaatst kan worden. Via de social media kanalen (Facebook / Twitter) commnuniceert het NFF direct met haar achterban en hier is het dit jaar mogelijk om gesponsorde berichten en tweets te plaatsen. Via een banner in de de Snipperwall bent u zichtbaar op de festivallocaties en in de bioscoopzalen voorafgaand aan de film. Tevens is de Snipperwall ook op de festivalwebsite zichtbaar.

NFF Buitenreclame

Op de Neude, in het hart van de Utrechtse binnenstad, staan tijdens het festival een aantal in het oog springende festivalzuilen. Ze worden ingezet als eyecatcher, om de festivalsfeer door te trekken de stad in. De festivalzuilen zijn rondom doorlopend met doek bekleed en ’s avonds uitgelicht. Op vier zijdes worden advertenties afgewisseld met NFF campagnebeeld.


  • Oplage NFF Magazine: 300.000 exemplaren (1x per jaar)
  • Oplage NFF Dagkrant: 5.000 per editie (verschijnt 8x)
  • Oplage NFF Professional Gids: 1.000 exemplaren

Website
Filmfestival

Contact
Mariska Jankovits

Categorie: 
Cultuur