AVVN

Het Algemeen Verbond van Volkstuindersverenigingen (AVVN) heeft diepe wortels. Al sinds 1928 behartigt de organisatie de belangen van volkstuinders in Nederland. Na dertig jaar was het tijd voor iets nieuws: een upgrade die een eenduidig beeld en verhaal naar buiten toe brengt.

Een nieuwe uitstraling voor AVVN

De wens van het AVVN was een professioneel, modern, energiek en uitnodigend logo dat een logische plek zou innemen bij hun concullega’s. Daarom begonnen we met een analyse van deze concullega’s om de positie van AVVN binnen dit umfeld te begrijpen.

Diensten

  • Branding

Nieuw beeldmerk

Voor de ontwikkeling van het beeldmerk zijn we teruggegaan naar de basis. Dingen die in de volkstuin regelmatig terugkomen, zoals gieter, planten, bloembollen, een schop en de zon, hebben we als conceptuele basis gebruikt. Dit vormt uiteindelijk de kern van waar AVVN voor staat. Het is hun wereld.

Het resultaat is een eenvoudig logo dat helder de wensen en visie van AVVN weerspiegelt en eenvoudig een plek vindt tussen de concullega’s van de organisatie. De aardse kleuren, die samen met de andere kleuren in het kleurenpalet de vier elementen weergeven, zorgen samen met de heldere typografie voor een professioneel en modern logo.

Over AVVN

AVVN bestaat sinds 1928 en komt op voor de belangen van volkstuinders. De letters staan voor Algemeen Verbond van Volkstuindersverenigingen in Nederland. Inmiddels heten ze AVVN samen natuurlijk tuinieren omdat de organisatie in al die jaren flink is gegroeid. Vandaag helpen ze iedereen met een groen hart met natuurlijk tuinieren. Of dat nou in de achtertuin, een buurttuin of in een volkstuin is. AVVN deelt hun groenkennis en maken samen tuinieren nog makkelijker en leuker. 

Andere
highlights

Gerelateerde
blogs